Eğitimde Ezber Değil, Deneyim ile Öğrenme Dönemi
Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan, Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün “Değerler Eğitimi Projesi” kapsamında düzenlediği programın konuğu oldu. “Eğitimde Yeni Doğrular ve 21. Yüzyıl Eğitimi” başlıklı konuşmasında Tarhan, “21.yüzyıl becerisi olarak eğitim sistemimizdeki en önemli nokta ezber değil, deneyimleyerek öğrenmedir.” Dedi.
Klasik öğrenme yeniçağda geçerli değil!
Bilginin kalıcılığı için deneyimleyerek öğrenmenin önemine dikkat çeken Tarhan; “21.yüzyıl becerisi olarak eğitim sistemimizdeki en önemli nokta aktif yani deneyimleyerek öğrenmedir. Klasik öğrenme yönteminde sınıfta öğrenciler toplanıyor, hoca anlatıyor ve ders bitiyor. Bu öğrenme yöntemi artık yeniçağda geçerli değil. Nörobilim temelli öğrenme yöntemi iki türlü oluyor. Biri problem odaklı öğrenme, ikincisi ise duyuya dayalı öğrenme. Yani kişi takıyor, söküyor, oynuyor ve hayal kuruyor. Böyle öğrenildiği zaman bilgi daha kalıcı hale geliyor. Diğer türlü ezberliyorsun fakat sonra bilgi uçup gidiyor. Onun için deneyimleyerek, projeler yapa yapa öğrenmeyi biz Üsküdar Üniversitesi olarak oldukça önemsiyoruz, bu kapsamda dersler veriyoruz.” Diye konuştu.
“Gençlere ikna edici yaklaşımlarla gidilmesi gerekiyor”
Eğitimde korku odaklı değil güven odaklı eğitimin temel alınması gerektiğinin altını çizen Prof. Dr. Nevzat Tarhan; “Gençlerin en büyük ihtiyacı ve talebi özgürlük üzerinedir. Otoriter yaklaşımlarla gençleri kaybederiz. Onun için onlara ikna edici yaklaşımlarla gitmemiz gerekiyor. Özgürlüklerini kısıtlamadan, korku politikalarıyla değil de güven politikalarıyla yaklaşmalıyız. Bu 21.yüzyıl becerilerinden biridir. Eğitimde de bu böyledir. Sınıf yönetiminde öğretmen eser, kükrer sözünü dinletir ama öğrenciler korkuyla ders çalışır. Eğer öğretmen öğrenci odaklıysa öğrenci de öğretmeni sever. Öğretmeni sevince dersi sever, dersi sevince de daha çok çalışır. Öğretmenlerini üzmemek için oluşturduğu güven ilişkisi dolayısıyla saygı duyar. Sınıf öğretmenliğindeki güven odaklı eğitim önemlidir. Eğitimde korku odaklı değil güven odaklı liderlik gerekiyor. Eğer bunu yapamazsak çağı kaçırırız. Gençleri kaybederiz. O yüzden Üsküdar Üniversitesi olarak da benimsedikleri 4 ilkenin; çoğulculuk, özgürlükçülük, eleştirilebilirdik ve katılımcılık çok önemli.” İfadelerini kullandı.
“Pozitif Psikoloji dersi ilkokuldan itibaren öğrenciler verilmeli”
Batı dünyasında sosyal, ruh ve fen bilimcilerin refah yükseltici çalışmalar yaptığını dile getiren Prof. Dr. Nevzat Tarhan; “Batıdaki üniversiteler, değerler eğitimini konferans ve vaaz ile değil modüller halinde öğretileceği anlayışını benimsiyorlar. Mesela bizim üniversitede öğrencilere verdiğimiz Pozitif Psikoloji dersi de ilkokuldan itibaren öğrencilere verilmesi gereken bir ders. Öğrencilere okula attıkları ilk adımla dürüst ve çalışkan olmayı öğretmek gerekiyor. Ayrıca çıkarcılığın ego ideali olmaması gerektiğini vurgulamak gerekiyor.” Şeklinde konuştu.
- En son haberler
- Tasavvuf Enstitüsünden uluslararası literatüre önemli katkı04 Kasım 2025
- Ulusal Emzirme Sempozyumunun ilki gerçekleştirildi…04 Kasım 2025
- Perfüzyon alanında güncel yaklaşımlar konuşuldu04 Kasım 2025
- Üsküdar’da 102’inci yıl Cumhuriyet coşkusu…04 Kasım 2025
- Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Anlam ve amaçsızlık beyin orkestrasını bozar”04 Kasım 2025
- Turuncu kurdelelerle umut oldular04 Kasım 2025
- Uzun süren ağrı ve uyuşukluk ihmal edilmemeli!03 Kasım 2025
- Sabah rutinleri ses sağlığını etkiliyor!03 Kasım 2025
- Performans artırıcılar sahayı aşıp sınıf ve ofislere girdi…03 Kasım 2025
- Dr. Öğr. Üyesi Nebiye Yaşar, Rize Ticaret ve Ekonomi kongresinde bildirileriyle yer aldı01 Kasım 2025

