ISO 9001:2015 Kalite Belgesi ve ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Kalite Belgesi

Abone ol

google news logo
Giriş28 Haziran 2024
Güncelleme08 Temmuz 2024

NP Sağlık GRUBU, “Bilimden Sağlığa” anlayışı ve alanında uzman kadrosu ile çalışmalarına ara vermeden devam etmektedir.

ISO 9001:2015 Kalite Belgesi ve ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Kalite Belgesi

Grubumuzun Kalite Yönetim Sistemi Haziran 2009 tarihinden itibaren; hasta memnuniyeti, hasta hakları, sürekli iyileştirme, düzeltici ve önleyici faaliyet planlama, hasta ve çalışan güvenliği, sağlıkta etik gibi uluslararası standartların sağlık alanında büyük önem verdiği kavramlar odağında devam etmektedir.

Tescilli Kalite Ve Güvenilirlik

NPİSTANBUL Nöropsikiyatri Hastanesi, NPİSTANBUL Etiler Polikliniği ve Memory Center Polikliniği, 29/30 Eylül- 1 Ekim 2010 tarihlerinde üç lokasyonda titizlikle yapılan denetimleri geçirerek ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi belgesini almaya hak kazanmıştır.

İlk denetimini ISO 9001:2008 standartlarından 2010 yılında başarı ile neticelendiren ve bunu 2023’e kadar sürdüren NPİSTANBUL Hastanesi, Üsküdar Üniversitesi NP Feneryolu Tıp Merkezi, Üsküdar Üniversitesi NP Etiler Tıp Merkezi bünyesine eklenen yeni branşlarla birlikte, 13- 14 Ekim 2023 tarihleri arasında revize edilen ISO 9001:2015 standartlarından yeniden denetime  girmiş ve başarıyla gerçekleşen bu denetimle birlikte belgesinin devamlılığına hak kazanmıştır.

Ayrıca müşteri şikayetlerinin etkin bir şekilde yönetilmesini ve müşteri memnuniyetinin artırılmasını sağlayan uluslararası standart olarak kabul edilen ISO10002 Müşteri Memnuniyeti standartlarından da 22 Ekim 2022 tarihinde ilk kez denetime girmiş ve uygunsuzluk almadan bu denetim sürecini de başarı ile tamamlamıştır. ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti standartları kapsamında  13- 14 Ekim 2023 tarihleri arasında yeniden denetime girerek başarı ile bu denetimini de sonuçlandırmış ve hasta  odaklı yaklaşımıyla belgesinin devamlılığına hak kazanmıştır.

ISO 9001:2015 Nedir?

Kalite Yönetim Sistemi; bir kuruluşun hastalarının beklentilerini ve yürürlükteki yasal şartları karşılayan hizmetin sürekliliğini sağladığını göstermektedir.  Ayrıca, sistemi etkili şekilde uygulayarak hasta memnuniyetini sağlamak, sürekli iyileştirme süreçleri geliştirmek ve olası hataları önlemek için kuruluşların gereksinim duyduğu bir kalite yönetim sisteminin şartlarını ortaya koymaktadır.

Tanım olarak International Organization for Standardization’ın kısa yazılışı olan ISO, uluslararası standardizasyon kuruluşunun oluşturduğu bir kalite yönetim standardıdır. ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi ise ilgili kuruluşun ürün veya hizmetlerinin uluslararası kabul görmüş bir yönetim sistemine uygun olarak sevk ve idare edilen bir yönetim anlayışının sonucunda ortaya konduğu ve dolayısı ile kuruluşun hizmet kalitesinin sürekliliğinin sağlanabileceğinin bir güvencesini belirler.

ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi, kuruluşun sağlık hizmetlerini uluslararası kabul görmüş bir standarda ve yasal şartlara uygun olarak verdiğini kanıtlanmış olduğunun göstergesidir.

NPGRUP Sağlık Kuruluşları, Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) ve Alman Akreditasyon Kurumu (DAR) tarafından akredite edilen ve 130 yılı aşkın bir tecrübeye sahip bağımsız bir denetim ve kontrol kuruluşu olan TÜV Rheinland tarafından denetlenmiştir.