Öğretmenlere İletişim Fakültesi’nden “Etkili İletişim” Semineri

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazife Güngör ve Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Barış Bulunmaz, öğretmenlere etkili iletişim başlıklı seminer verdi. Bağcılar Rehberlik Araştırma Merkezi işbirliğiyle düzenlen seminerlere katılan Güngör ve Bulunmaz, Bağcılar ilçesinde bağlı ortaöğretim kurumlarında görevli öğretmenlere öğrencileriyle iletişimde dikkat etmeleri gerekenleri anlattı.
Üsküdar Üniversitesi, öğretmenlere yönelik seminerlerini sürdürüyor.
Bu kapsamda, Bağcılar Rehberlik Araştırma Merkezi işbirliği ile Bağcılar ilçesine bağlı ortaöğretim kurumlarında görevli öğretmenlere “Etkili İletişim” başlıklı seminer gerçekleştirildi.
Bağcılar Gençlik Merkezi Seminer Salonu’ndaki seminere İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazife Güngör ve Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Barış Bulunmaz katıldı. Güngör ve Bulunmaz öğretmenlere etkili iletişimin püf noktalarını anlattı.
3 gün süren etkinliklere bine yakın öğretmen katıldı.
Tüm branş öğretmenlerinin katılımıyla gerçekleştirilen seminerler ilgi yoğundu.
Oldukça verimli geçen seminere İlçe Kaymakamı, Milli Eğitim Müdürü ile Belediye Başkan Yardımcıları da katıldı.
Seminerde;
“İletişim ve insan olmak ilişkisi. Gündelik hayatımızda en sıradan ilişkilerden en profesyonel ilişkilere kadar iletişimin önemi. Öğretmen öğrenci ilişkisinde iletişimin önemi. Lise öğretmenlerinin öğrencilerle iletişimlerinde karşı karşıya kaldıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Öğrencilerle empati kurulması. Ergenlik dönemi gençliğiyle iletişim kurmanın zorlukları ve aşma yolları. Öğretmenler arası iletişim sorunları. Kurumlarda, dolayısıyla okul ortamlarında yönetici konumda bulunan kişilerle diğer çalışanlar arasındaki iletişimsel sorunlar ve aşma yolları. Öğrenci velileriyle iletişimde karşılaşılan sorunlar ve aşma yollarının ele alındığı seminerlerde öğrenciler arası iletişim sorunlarını gözlemlemek ve önlem almak için öğretmenlerin dikkat etmeleri gereken noktalara vurgu yapıldı.
Toplumda model kişi olarak öğretmenler, tavır, davranış ve genel olarak iletişim tarz ve üsluplarına ilişkin değerlendirmelerin ele alındığı programda, insanların önyargılarının kırılması, iletişimde karşılıklı güven duygusunun oluşturulması, insanlar arasındaki en mikro düzeydeki ilişkilerden en makro düzeydeki ilişkilere kadar iletişimin temel noktada olduğu, insanın olduğu yerde belirli kalıplar içine sığdırılan ve ezbere dayalı anlatımlardan özellikle kaçınılması gerektiği, kişilerarası iletişimde önemli olan noktanın ve kişilerarası iletişimi etkileyen etmenlere dikkat çekildi.
Dünyanın en değerli mesleklerinden birini icra eden öğretmenlerin, etkili bir iletişim sürecini oluşturabilmeleri için öğrenci, veli ve çalışma arkadaşları arasındaki koordinasyonu da sağlam temellere oturtmaları gerektiğinin altı çizildi.

- En son haberler
- Üsküdar’da Yalda Gecesi coşkuyla kutlandı24 Aralık 2025
- GPD İnovasyon Ödülü Üsküdar Üniversitesinden Lale Oğuzhan’a…24 Aralık 2025
- Enerji verimliliği bir tercih değil zorunluluk!24 Aralık 2025
- Çocuklukta görülen şiddet beyni ve davranışı değiştiriyor!24 Aralık 2025
- Medya bazen bir ‘vicdan tokmağı’ olmalı24 Aralık 2025
- Diş kaybı yalnızca estetik bir sorun değil!24 Aralık 2025
- Finansal Uyuşmazlıklara “Helalleşme (Uzlaştırma) Endeksi” Önerisi!24 Aralık 2025
- Doğru içerik ve stratejiyle dijital ayak izi avantaja çevrilebilir24 Aralık 2025
- Travmatik bellek hayatı sabote ediyor!23 Aralık 2025
- Beyin ‘İyi Düşün, İyi Hisset, İyi Ol’ diyor!23 Aralık 2025
