Öğretmenlere İletişim Fakültesi’nden “Etkili İletişim” Semineri
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazife Güngör ve Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Barış Bulunmaz, öğretmenlere etkili iletişim başlıklı seminer verdi. Bağcılar Rehberlik Araştırma Merkezi işbirliğiyle düzenlen seminerlere katılan Güngör ve Bulunmaz, Bağcılar ilçesinde bağlı ortaöğretim kurumlarında görevli öğretmenlere öğrencileriyle iletişimde dikkat etmeleri gerekenleri anlattı.
Üsküdar Üniversitesi, öğretmenlere yönelik seminerlerini sürdürüyor.
Bu kapsamda, Bağcılar Rehberlik Araştırma Merkezi işbirliği ile Bağcılar ilçesine bağlı ortaöğretim kurumlarında görevli öğretmenlere “Etkili İletişim” başlıklı seminer gerçekleştirildi.
Bağcılar Gençlik Merkezi Seminer Salonu’ndaki seminere İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazife Güngör ve Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Barış Bulunmaz katıldı. Güngör ve Bulunmaz öğretmenlere etkili iletişimin püf noktalarını anlattı.
3 gün süren etkinliklere bine yakın öğretmen katıldı.
Tüm branş öğretmenlerinin katılımıyla gerçekleştirilen seminerler ilgi yoğundu.
Oldukça verimli geçen seminere İlçe Kaymakamı, Milli Eğitim Müdürü ile Belediye Başkan Yardımcıları da katıldı.
Seminerde;
“İletişim ve insan olmak ilişkisi. Gündelik hayatımızda en sıradan ilişkilerden en profesyonel ilişkilere kadar iletişimin önemi. Öğretmen öğrenci ilişkisinde iletişimin önemi. Lise öğretmenlerinin öğrencilerle iletişimlerinde karşı karşıya kaldıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Öğrencilerle empati kurulması. Ergenlik dönemi gençliğiyle iletişim kurmanın zorlukları ve aşma yolları. Öğretmenler arası iletişim sorunları. Kurumlarda, dolayısıyla okul ortamlarında yönetici konumda bulunan kişilerle diğer çalışanlar arasındaki iletişimsel sorunlar ve aşma yolları. Öğrenci velileriyle iletişimde karşılaşılan sorunlar ve aşma yollarının ele alındığı seminerlerde öğrenciler arası iletişim sorunlarını gözlemlemek ve önlem almak için öğretmenlerin dikkat etmeleri gereken noktalara vurgu yapıldı.
Toplumda model kişi olarak öğretmenler, tavır, davranış ve genel olarak iletişim tarz ve üsluplarına ilişkin değerlendirmelerin ele alındığı programda, insanların önyargılarının kırılması, iletişimde karşılıklı güven duygusunun oluşturulması, insanlar arasındaki en mikro düzeydeki ilişkilerden en makro düzeydeki ilişkilere kadar iletişimin temel noktada olduğu, insanın olduğu yerde belirli kalıplar içine sığdırılan ve ezbere dayalı anlatımlardan özellikle kaçınılması gerektiği, kişilerarası iletişimde önemli olan noktanın ve kişilerarası iletişimi etkileyen etmenlere dikkat çekildi.
Dünyanın en değerli mesleklerinden birini icra eden öğretmenlerin, etkili bir iletişim sürecini oluşturabilmeleri için öğrenci, veli ve çalışma arkadaşları arasındaki koordinasyonu da sağlam temellere oturtmaları gerektiğinin altı çizildi.
- En son haberler
- Güzel bir gülüş için diş pırlantasına ihtiyaç yok…27 Kasım 2024
- Kış çaylarını tüketirken dikkat!27 Kasım 2024
- 4. Uluslararası Feminenartfest etkinliği ve ödül töreni gerçekleştirildi26 Kasım 2024
- Tarhan HZİ Vakfı iddialarını canlı yayında cevapladı!26 Kasım 2024
- Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Aile güvenli bir alan olursa çocuk kötü yetişmiyor”26 Kasım 2024
- Kas yapayım derken sağlığınızdan olmayın!26 Kasım 2024
- Haydi Tut Elimi Derneği 2024 yılında da binlerce ihtiyaç sahibine dokundu…25 Kasım 2024
- Madde kullanımı ve şiddet davranışı arasında yakın bir ilişki var!25 Kasım 2024
- Yeme davranışı duyusal olarak da tetiklenebiliyor!25 Kasım 2024
- Üsküdar Üniversitesi’ne yeni Kurumsal İletişim Daire Başkanı atandı!25 Kasım 2024