Okullarda artan şiddetin sebebi öfke kontrolü eksikliği!
Ortaokul ve lise çağındaki çocuklar kendilerini haklı görüyor!

Okullarda artan şiddet olaylarını değerlendiren uzmanlar, çocukların dürtüsel davranışlarının, sonunu düşünmeden hareket etmelerinin ve birbirlerine karşı zarar verme algılarının yüksek olmasının bu durumun başlıca nedenleri arasında olduğunu söylüyor.
Çocukların kendi duygularını analiz etmeleri ve neden öfkelendiklerini anlamalarının önemine işaret eden Uzman Klinik Psikolog S. Aybeniz Yıldırım, “Çocuklar öfkelerini karşıya yansıtmaya fazla meyilli olabiliyor. Özellikle ortaokul ve lise çağındaki çocuklar, birçok noktada kendilerini haklı bulabiliyorlar.” dedi.
Üsküdar Üniversitesi NP Etiler Tıp Merkezi Çocuk Ergen Uzman Klinik Psikolog S. Aybeniz Yıldırım, son zamanlarda artan okullardaki şiddet olaylarını değerlendirdi.
Okullarda artan şiddet olayları…
Son zamanlarda okullarda öğrenciler arasında şiddet olaylarının artış gösterdiğini kaydeden Uzman Klinik Psikolog S. Aybeniz Yıldırım, “Çocukların dürtüsel davranışlarının, anlık planlamalar yapmalarının, sonunu düşünmeden hareket etmelerinin ve birbirlerine karşı zarar verme algılarının yüksek olmasının bu durumun başlıca nedenleri arasında. Çocukların kendi duygularını yönetemiyor olmaları; kin, nefret ya da öç alma duygularının çok yoğun olması bu noktada önemli.” dedi.
Sorun çözme becerileri…
“Bu tür olayların sık sık yaşanmaması için çocukların sorun çözme becerilerine daha fazla dikkat edilmesi gerekiyor.” diyen Uzman Klinik Psikolog S. Aybeniz Yıldırım, “Çocuklar bir sorunla karşılaştıklarında, bu sorunu karşı tarafın canını acıtarak, öç alarak veya haddini bildirerek çözmek yerine, kendi içlerinde bu olayın neden bu kadar fazla tepki vermelerine neden olduğu, kendilerini neden bu kadar öfkelendirdiğine odaklanmalılar.” şeklinde konuştu.
Neden öfkelendiklerini anlamalılar
Çocukların kendi duygularını analiz etmeleri ve neden öfkelendiklerini anlamalarının önemine işaret eden Uzman Klinik Psikolog S. Aybeniz Yıldırım, “Çocuklar öfkelerini karşıya yansıtmaya fazla meyilli olabiliyor. Özellikle ortaokul ve lise çağındaki çocuklar, birçok noktada kendilerini haklı bulabiliyorlar. Çocuklar, ‘Ben karşımdakine her şeyi yapabilirim, eğer bana zarar verecek ya da beni üzecek bir şey yaptıysa ben de onun canını acıtabilirim, ben de onu üzebilirim.’ şeklinde düşünebiliyor.” diye konuştu.
Duygusal farkındalık nasıl oluşur
Bu durumda hem ailelere hem de okul yönetimine büyük görevler düştüğünü de kaydeden Uzman Klinik Psikolog S. Aybeniz Yıldırım, ailelerin ve okulların, çocukların duygusal farkındalıklarını artırmalarına yardımcı olacak önleyici çalışmalar yapması gerektiğini, bu tür çalışmaların, hem öğrencilerin duygularını daha iyi yönetmelerine hem de tatsız olayların önüne geçilmesine katkı sağlayacağını, bu sayede okullarda daha sağlıklı ve güvenli bir ortam oluşturulabileceğini vurguladı.
- En son haberler
- “Entangled Histories” seminer dizisinin ikinci buluşması gerçekleşti04 Aralık 2025
- Entangled Histories seminerinde İrlanda şiiri ve kimliği tartışıldı04 Aralık 2025
- Depresyonda ‘acil çıkış’ mümkün değil ama süreç kontrol altına alınabilir!04 Aralık 2025
- Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Krizler keşfedici umutsuzlukla yeni uyanışlara yol açacak”04 Aralık 2025
- Afetler ve iklim krizi, genç gönüllülüğünü tetikliyor!04 Aralık 2025
- DEHB’in genetik temeli çok güçlü!04 Aralık 2025
- “2. Yeni Medya ve Aile Çalıştayı” Üsküdar’da yapıldı!03 Aralık 2025
- Diş etlerindeki yanma ve ağrı farklı sorunların habercisi olabilir!03 Aralık 2025
- Prof. Dr. Nevzat Tarhan uyardı! “Dijital araçlar dozunda ve amacına yönelik kullanılmalı”02 Aralık 2025
- Üsküdar Üniversitesi Üst Yönetimi akşam yemeğinde bir araya geldi02 Aralık 2025
