Otizmli çocuklar bağımsızlıklarını ergoterapi ile kazanıyor
Otizmli bireylerin günlük yaşama uyum sağlamalarında bireyselleşmenin önemine işaret eden uzmanlar, ergoterapi uygulamalarının bu konudaki katkısını vurguladı.

Ergoterapi uygulamalarında otizmli bireylerin günlük yaşama uyumlarının hedeflendiğini belirten Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, ergoterapinin otizmli çocuklarda öz bakım, temel aktiviteler ve sosyalleşmeye yönelik çalışmalar yaparak bağımsızlığı desteklemeyi amaçladığını söylüyor.
Üsküdar Üniversitesi NP Feneryolu Tıp Merkezi ÇEGOMER (Çocuk ve Ergen Gelişimi ve Otizm Merkezi) Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi otizmli çocukların eğitiminde ergoterapinin öneminden bahsetti.
Ergoterapi günlük aktivitelere katılımı artırmayı hedefliyor
Ergoterapideki temel amacın günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığı hedeflemek olduğunu söyleyen Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, “Otizm spektrum bozukluğuna sahip bireyin günlük yaşam aktivitelerinde; kendine bakım, oyun/üretici aktiviteler ve serbest zaman aktivitelerinde sınırlılık gözlemlenebiliyor.” dedi. Çebi, günlük yaşam aktivitelerine katılımın hedef alındığını belirterek “Otizm spektrum bozukluğunda sosyal etkileşim, duygusal ve davranışsal süreçler, öz bakım becerileri, duyusal beceriler, motor beceriler, akademik öncesi ve akademik beceriler, yürütücü işlevler ergoterapi sürecinde destekleniyor.” dedi.
Tüm becerilerin gelişimine katkı sağlıyor
Otizmli bireylerin günlük yaşamda maksimum bağımsızlık kazanımı sağlanarak bireyselleşmesinin oldukça önemli olduğuna vurgu yapan Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, “Ergoterapi uygulamaları, otizmli çocuklarda yemek yeme, giyinme, banyo yapma, saçlarının taranması, tırnak kesme, tuvalet gibi kendine bakım aktiviteleri, oyun aktiviteleri ve sosyalleşme gibi serbest zaman aktivitelerinde ki hassasiyetlere yönelik çalışmalar yaparak bağımsızlığı desteklemeyi amaçlıyor.” dedi.
Çebi, ergoterapi uygulamalarının aynı zamanda denge, koordinasyon, vücut farkındalığı, motor planlama, dikkat/aktivite sürdürebilirliği, görsel uzaysal algı, işitsel dil becerileri ve akademik becerilere katkı sağladığını kaydetti.
Ergoterapi seansları kişiye özel planlanıyor
Otizmli bireylerde ergoterapi seanslarının, bireyin ihtiyacına ve günlük yaşamdaki sınırlılıklarına göre belirlendiğinin altını çizen Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi sözlerini şöyle tamamladı:
“Kişiye özel yapılan değerlendirme seanslarında bireyin fonksiyonel duygusal gelişim kapasiteleri, duyusal, duyusal-motor, algısal-motor ve bilişsel süreçleri değerlendirilerek bireye özgü seans hedefleri oluşturulur. Hedeflere göre terapi planlaması yapılarak bireyin maksimum bağımsızlığa ulaşması hedeflenir.”
- En son haberler
- İlk kez anne olmak, birçok duyguyu beraberinde getirebiliyor!08 Mayıs 2025
- Prof. Dr. Ir. Zaini Bin Ujang Üsküdar Üniversitesi’ni ziyaret etti08 Mayıs 2025
- Dr. Rüştü Uçan: “YÖK acilen İş Güvenliği Bilim alanını tanımlamalı”08 Mayıs 2025
- Yaşlılara özel fiziksel aktiviteyle sağlıklı yaşlanmak mümkün!08 Mayıs 2025
- İç dünyamız artık görülüp ölçülebiliyor!07 Mayıs 2025
- Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Ümitsizliğin ilacı bütüncül bakış”07 Mayıs 2025
- Haberi hızlı ama doğru ver!07 Mayıs 2025
- Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Kardeşler arası kıyas, ateşe benzin dökmek gibidir”07 Mayıs 2025
- İmplant çevresinde oluşabilecek enfeksiyona dikkat!06 Mayıs 2025
- İlköğretim öğrencilerine göz ve işitme taraması yapılacak06 Mayıs 2025