Prof. Dr. Tarhan: “Çocuklarımıza ahlaki başarıyı da öğretmeliyiz”
Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, Alfa Psikoloji Zirvesine konuşmacı olarak katıldı. Tarhan, “21. Yüzyıl Aile Değerleri ve Ailede Yeni Doğrular” başlığı altında mesleğinin profesyonelleriyle buluştu. Tarhan; “Birey ve ailede yaşam felsefesi çok önemli. Bizim eğitim sistemimizde anne ve babalar akademik başarı odaklı. Çocuklarımıza yaşam felsefesi olarak ahlaki başarıyı da öğretmeliyiz.” Dedi.

“İnsanın hayatı da zincir gibidir, en zayıf nokta neredeyse oradan kırılır”
Krizlerin bir zincir gibi olduğunu, en zayıf halkadan kırılma yaşandığını belirten Tarhan; “Biz bu dönemde Covid-19 salgınıyla karşılaştık. Daha az ekonomik refah, daha fazla yoksulluk, daha az psikolojik refah, daha fazla gelir eşitsizliği, daha az sosyal ilişkiler, daha fazla ölüm korkusu gibi sorunlar ortaya çıktı. Peki, post pandemik dönemde bizi ne bekliyor? Mesela İngiltere’de Yalnızlık Bakanlığı kurulmuş, Kalkınma Bakanı Yalnızlık Bakanlığı’na atanmış. Krizin bir kuralı vardır, kriz bir zincir gibidir. Zincirin en güçlü yeri en zayıf halkasıdır. Zincir gerildiği zaman oradan kırılmalar yaşanır. İnsanın hayatı da zincir gibidir. Kriz anında, gerilim sırasında en zayıf nokta neredeyse oradan kırılır. Ekonomi zayıfsa oradan kırılır, sosyal hayat zayıfsa oradan kırılır. İşte kırılmalar buralardan çıkacak. Post pandemik dönemde bu beklenen bir durum.” İfadelerini kullandı.
“Çocuklarımıza yaşam felsefesi olarak ahlaki başarıyı da öğretmeliyiz”
İlginin yoğun olduğu programda birey ve ailede yaşam felsefesinin önemine dikkat çeken Tarhan; “Birey ve ailede yaşam felsefesi çok önemli. Biz insan yetiştirirken nelere dikkat etmeliyiz? Buna önem vermeliyiz. Bizim eğitim sistemimizde anne ve babalar akademik başarı odaklı. Ebeveynler benim çocuğum zeki olsun, çalışkan olsun yeter diyor. Şimdi çocuk zeki oluyor, mezun olduktan sonra hırslı, doyumsuz oluyor ya da çeşitli ahlaki kriterleri olmuyor. Gidiyor korsanlık yapıyor hapse giriyor. Bu nedir? Zeki, çalışkan ama hayat başarısı iyi değil. Hem zeki hem de hayat başarısının iyi olabilmesi için akademik başarı artı ahlaki başarı, yani hayat başarısı olması lazım. Çocuklarımıza yaşam felsefesi olarak ahlaki başarıyı da öğretmeliyiz. İyi ve kötü kriterleri öğretmemiz gerekiyor. Bunun için zihnimize pozitif ayar yapmamız lazım.” Dedi.
“Kişi arzu ve dürtülerini yönetemiyorsa, hayatı da yönetemez”
“Bir kimse kendi kendinin lideri değilse, kendi arzu ve dürtülerini yönetemiyorsa o kimse başkalarını da yönetemez. Toplumu ve hayatı da yönetemez. İnsanlar hayatı kontrol edebilmek için güç sahibi olmalıyız diyor. Buna parasal ve ekonomik güçler deniliyor. Hâlbuki hayatı kontrol edebilmek için iç güçler daha önemli. İç kontrol daha önemli.” İfadelerini kaydetti.
- En son haberler
- Gelenekle modernlik arasında köprü kuran kadın sufiler!07 Kasım 2025
- Prof. Dr. İbrahim Özdemir, Endonezya’da “İslam ve İklim Krizi” ni ele aldı07 Kasım 2025
- “Aile Yılı” kapsamında “Koruyucu Aile Hizmet Modeli” tanıtıldı07 Kasım 2025
- Acil Durum ve Afet Yönetimi öğrencileri itfaiyeyi yakından inceledi07 Kasım 2025
- Alzheimer hastalığının 10 uyarıcı belirtisi nedir?07 Kasım 2025
- SHMYO programları MEDEK değerlendirmesinden geçti07 Kasım 2025
- Bir varoluş hikayesi “Mağaradan Mars’a” ÜÜ yayınlarından raflarda…07 Kasım 2025
- Saniyelerle yarışan teknoloji Üsküdar’da!07 Kasım 2025
- Ünlü Psikiyatrist Prof. Dr. Mehmet Zihni Sungur Üsküdar Üniversitesi’nde!07 Kasım 2025
- Türk Dünyasıyla Akademik Bağlar Güçleniyor07 Kasım 2025
