Reklamcılıkta İnternet Dönemi
Rekabetin her geçen gün arttığı günümüzde teknolojinin gelişmesine paralel reklam verenler internet mecralarına yöneliyor. Yeni iletişim teknolojilerinin hayatımızın tüm katmanlarına işlediği günümüzde reklamcılık sektörü de kendi içerisinde değişime gidiyor bu gelişime ayak uydurmaya çalışıyor. Yrd. Doç. Dr. Barış Bulunmaz İstanbul Üniversitesinde düzenlenen 18inci Türkiyede İnternet Konferansında yaptığı bildiride İnternet Reklamcılığının geldiği noktayı anlattı.
09-11 Aralık tarihleri arasında İstanbul Üniversitesi Kongre Merkezinde gerçekleştirilen 18inci Türkiyede İnternet Konferansı katılımın yoğun olduğu bir programla gerçekleştirildi.
İnternetteki gelişmeler ve yönelimlerin her yönüyle ele alındığı konferansa Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Barış Bulunmaz Reklamcılığın Görünen Yeni Yüzü: İnternet Reklamcılığı ve Nereye Gidiyoruz? başlıklı bildirisiyle katıldı.
Rekabet şartlarının giderek zorlaştığı, yönetimsel uygulamaların çeşitlilik gösterdiği, rekabetin arttığı ve yeni iletişim teknolojilerinin hayatımızın tüm katmanlarına işlediği bir süreçte reklamcılık sektörünün kendi içerisinde değişimi ve gelişimi yaşamakta olduğuna dikkat çeken Bulunmaz, internette reklamcılığın geldiğin noktayı anlattı.
Yrd. Doç. Dr. Bulunmaz bildirisinde;
İşletmeler kendi hedef kitlelerine ulaşmanın yanında, bu hedef kitlenin dışında da toplumda olumlu bir algı yaratarak potansiyel müşterileri de kendi ürün ve hizmetlerine yönelik olarak satın alma davranışına yöneltmek isterler. Bu noktada onları etkilemek ve ikna etmek adına reklam ve tanıtım faaliyetleri en öncelikli konuların başında gelir. Birçok farklı kitle iletişim aracı vasıtasıyla yapılan reklam faaliyetleri, günümüzün getirdiği teknolojik olanaklar sayesinde yeni medya kanalları üzerinden de kendine önemli ve etkili bir mecra yaratmıştır.
2007 yılından itibaren Türkiyedeki medya yatırımları içerisinde kendine yer bulan internet reklamcılığı ya da son nitelemeyle dijital reklamcılık, bir yandan rakamsal olarak yukarıya doğru dikkat çekici bir ivme gösterirken, aynı zamanda da toplam medya yatırımları içindeki payını da yukarıya doğru çıkarmaktadır.
Bu çalışmada, öncelikli olarak internet reklamcılığının tanımı, tarihçesi, uygulama şekilleri, avantaj ve dezavantajları gibi başlıklar dikkate alınarak genel bir değerlendirmesi gerçekleştirilmiştir.
Daha sonra ise, internet reklamcılığı ile ilgili medya yatırımlarının ilk ölçülmeye başlandığı yıl olan 2007 yılından 2012 yılına kadar geçen altı yıllık zaman zarfında internet reklamcılığının rakamsal olarak geçen yıllar içerisindeki analizi yapılmış ve internet reklamcılığının medya yatırımları içerisindeki bundan sonraki konumlandırılmasına yönelik olarak öngörüler gerçekleştirilmiştir.
- En son haberler
- Dr. Öğr. Üyesi Hacer Fulya Üçem, EAOMS’ta Türkiye’yi temsil edecek26 Eylül 2025
- Medya, güzellik algısının en güçlü belirleyicisi mi?26 Eylül 2025
- İletişim profesyonellerine her zamankinden fazla ihtiyaç var!26 Eylül 2025
- Mevsim değişimi bağışıklığı zayıflatıyor!25 Eylül 2025
- “REHAKOR”, “AİLEKOR” ve bazı projeler İstanbul Valiliğinde…25 Eylül 2025
- Çocuklar için sağlık sporda…25 Eylül 2025
- Ek yerleştirmede tercih işlemleri başladı25 Eylül 2025
- Uluslararası Kekemelik ve Özyardım sempozyumunun konukları Üsküdar Üniversitesindeydi25 Eylül 2025
- Üsküdar, EAIE 2025 Konferansında…24 Eylül 2025
- “Study Tour” etkinliğinin ikincisi düzenlendi24 Eylül 2025