Bologna sürecinde bilgilendirme toplantıları sürüyor
Üsküdar Üniversitesi Bologna sürecine ilişkin bilgilendirme toplantılarına devam ediyor. Prof. Dr. Adnan Ömerustaoğlu bu kapsamda Üsküdar Üniversitesinin akademisyenlerini bilgilendirdi.

Bologna sürecine ilişkin bilgilendirme toplantılarının üçüncüsü Üsküdar Üniversitesi Nermin Tarhan Konferans salonunda gerçekleştirildi. İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Dekanı ve Bologna Koordinatörü (BEK Başkanı) Prof. Dr. Adnan Ömerustaoğlu, Bologna sürecinin önemi, tarihsel gelişimi ile AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) kredilerinin hesaplanması ve diploma eki etiketi konusunda öğretim elemanlarını bilgilendirdi. Ömerustaoğlu öte yandan öğretim elemanlarının konuyla ilişkin sorularını da cevaplandırdı.
Tek oturum şeklinde gerçekleştirilen bilgilendirme eğitiminde Ömerustaoğlu, sürecin nasıl başladığını, amacının ne olduğu, hangi çalışmaların yapılması gerektiğini ve sürecin ayrıntısıyla anlattı.

Bologna Süreci Nedir?
Bologna Süreci, tüm Avrupada yüksek lisans eğitimi ve akademik konularda standartlar geliştirmek ve ayrılıkları en aza indirgeyerek eğitim sistemlerini bağdaştırmak ve Avrupada birbiriyle tam uyumlu bir yükseköğrenim alanı yaratmak amacıyla oluşturulmuş bir programdır. İtalyanın Bologna kentinde bulunan Bologna Üniversitesinde yürütülen bir dizi görüşmenin ardından ortaya atıldığı için bu adla anılmaktadır. 1999 yılında yirmi dokuz Avrupa ülkesinin eğitim bakanlarınca görüşülerek imzalanmıştır.
Bologna Süreci, 2010 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı hedefleyen bir reform sürecidir. Pek çok uluslararası kuruluşun işbirliği ile 47 üye ülke (Karadağın bağımsızlığını ilan etmesiyle üye ülke sayısı 45 ten 46 ya, son olarak Kazakistanın da sürece dahil olmasıyla 47′ye yükselmiştir) tarafından oluşturulan ve sürdürülen, alışılmışın dışında bir süreçtir. Sürece üyelik hükümetler/devletler arası herhangi bir anlaşmaya dayanmamaktadır. Bologna Süreci kapsamında yayımlanan bildirilerin yasal bir bağlayıcılığı bulunmamaktadır. Süreç tamamen her ülkenin özgür iradeleri ile katıldıkları bir oluşumdur ve ülkeler Bologna Sürecinin öngördüğü hedefleri kabul edip etmeme hakkına sahiptirler.
Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek ya da çalışmak amaçları ile Avrupada kolayca dolaşabileceklerdir. Avrupa, gerek yükseköğretim ve gerekse iş imkânları açısından dünyanın diğer bölgelerinden kişiler tarafından tercih edilir hale getirilecektir.
Avrupa Yükseköğretim Alanında en gerçekleşmesi arzulanmayan şey, üye ülkelerin eğitim sistemlerinin tek tip yükseköğretim sistemi haline getirilmesidir. Avrupa Yükseköğretim Alanında asıl hedeflenen, çeşitlilik ile birlik arasında bir denge kurulmasıdır. Amaç, yükseköğretim sistemlerinin kendilerine özgü farklılıkları korunarak birbirleriyle karşılaştırılabilir olması ve uyumlu hale getirilmesinden ibarettir. Bu şekilde, bir ülkeden ya da yükseköğretim sisteminden bir diğerine geçişin kolaylaşması ve böylece öğrenciler ve öğretim görevlilerin hareketliliği ve istihdamının artırılması planlanmaktadır.
- En son haberler
- Prof. Dr. Yeniterzi, Kansere Karşı Birlikte Güçlüyüz (STAC) Projesi Danışma Kurulunda…26 Aralık 2025
- Tekstil işçilerindeki boyun ağrısına bilimsel çözüm!26 Aralık 2025
- Yapay zeka konforu psikolojik riskler barındırıyor!25 Aralık 2025
- Üsküdar Üniversitesi tarafından “7. Uluslararası Yalnızlık Sempozyumu, “Gençlik ve Yalnızlık” teması ile gerçekleştirildi!25 Aralık 2025
- Üsküdar’da Yalda Gecesi coşkuyla kutlandı24 Aralık 2025
- GPD İnovasyon Ödülü Üsküdar Üniversitesinden Lale Oğuzhan’a…24 Aralık 2025
- Enerji verimliliği bir tercih değil zorunluluk!24 Aralık 2025
- Çocuklukta görülen şiddet beyni ve davranışı değiştiriyor!24 Aralık 2025
- Medya bazen bir ‘vicdan tokmağı’ olmalı24 Aralık 2025
- Diş kaybı yalnızca estetik bir sorun değil!24 Aralık 2025
