Endüstri Mühendisliği öğrencileri girişimcilik kültürünü güçlendiriyor

Abone ol

google news logo
Giriş24 Haziran 2025
Güncelleme25 Haziran 2025

Üsküdar Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü ikinci sınıf öğrencileri, “Work System Analiz ve Dizayn” dersi kapsamında girişimcilik temelli dikkat çekici bir final projesine imza attı. Dr. Öğr. Üyesi Münire Berna Beşkese danışmanlığında yürütülen projede öğrencilere bütçe verilerek gerçek bir girişimcilik deneyimi yaşamaları sağlandı.  

Öğrencilerin final ödevi kapsamında hazırladığı projeler, Üsküdar Üniversitesi Merkez Yerleşke Lobi alanında sergilendi. Etkinlikte öğrenciler ürünlerini hem tanıttı hem de satışa sundu. 

Tarhan, sergiyi gezerek ürünleri inceledi

Sergiyi gezen Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan öğrencilerin çalışmalarını yakından inceledi. Tarhan, öğrencilerle sohbet ederek ürünleri satın aldı. Projenin çok faydalı olacağını dile getiren Tarhan, gençlere girişimcilikte destek olunması gerektiğini belirtti. 

Her öğrenci kendi ürününü tasarladı

Projede her öğrenci verilen bütçeyle kendi ürününü tasarlayıp üretti. Ürünlerin türü, sayısı ve kalitesi tamamen öğrencilere bırakıldı. Final döneminde okulda yapılan satışlarla ürünler pazara sunuldu ve elde edilen kârlar öğrenciler arasında paylaşıldı. Böylece sınırlı bir kaynakla neler yapılabileceği pratiğe dökülerek test edildi.

Dr. Öğr. Üyesi Münire Berna Beşkese: “Bu benim uzun zamandır hayalini kurduğum bir projeydi” 

Üsküdar Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Münire Berna Beşkese, projenin detaylarını anlattı. Beşkese; “Bu benim uzun zamandır hayalini kurduğum bir projeydi. Mühendis yetiştiriyoruz ama bunu farklı bir sistemle yapabilir miyiz diye düşündüm. Gençlerimizin çok zeki olduğunu biliyorum, önemli olan bu potansiyeli ortaya çıkarmak. Öğrenciler, derste öğrendiklerini sahada uygulama fırsatı buldular. Takım çalışması, liderlik, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini geliştirdiler. Bu projede hem maliyet hesabı vardı hem tasarım hem de satış yani pek çok yetkinlik aynı anda devreye girdi.” ifadelerini kullandı. 

Projeden elde edilen geri dönüşlerin oldukça olumlu olduğunu belirten Beşkese, öğrencilerin projeden neler öğrendiği ve nasıl bir kişisel gelişim yaşadığına dair değerlendirmelerin de ayrıca yapılacağını ifade etti.