Yeni Medya ve İletişim Doktora programının ilk mezunu deneyimlerini paylaştı

Abone ol

google news logo
Giriş22 Temmuz 2025

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Arş. Gör. Kumsal Kınay Sarsağ, Yeni Medya ve İletişim Doktora Programının ilk öğrencisi olarak sektörden akademiye uzanan yolculuğunu anlattı. Sosyal medya ve dijital pazarlama alanındaki deneyimlerini akademik çalışmalara taşıyan Kınay, pandemi döneminde tüketim alışkanlıkları üzerine yaptığı tezle dikkat çekti. Akademik hayatta karşılaştığı zorlukları, motivasyon kaynaklarını ve gelecek hedeflerini paylaşan Kınay, doktora yapmayı düşünen genç iletişimcilere tavsiyelerde bulundu.  

“Akademik anlamda güzel çalışmalar yapma fırsatım oldu”

İlk öğrenci olmanın getirdiği sorumluluk ve motivasyonu anlatan Arş. Gör. Kumsal Kınay Sarsağ; “Öncelikle benim için oldukça değişik bir deneyimdi. İlk öğrenci olduğum için ilk dönem derslerde hep hocalarla birebir ders alma şansı yakaladım. Yeri geldiğinde bu durum oldukça stresli olabiliyordu. Hocayla birebir ders almak kolay değildi ama genel olarak hep olumlu tarafını yaşadım. Hocalarımla çok iyi bir iletişim kurdum. Akademik anlamda güzel çalışmalar yapma fırsatım oldu. Bu yüzden benim için değişik ve güzel bir deneyimdi.” ifadelerini kullandı. 

“Alandaki ilk öğrencilerden biri olmak benim için farklı bir deneyimdi”

Yeni Medya ve İletişim alanını seçmesindeki temel etkenleri paylaşan Kınay, karar sürecini şu sözlerle özetledi:

“Doktoraya başlarken sektörde aktif olarak çalışıyordum. Sosyal medya uzmanı olarak dijital ajanslarda yer alıyordum. Doktora yaparken de sektörel deneyimlerimi kullanabileceğim bir alanda olmak istiyordum. İlk başta bu programdan haberdar değildim. Araştırmalarım sırasında Üsküdar Üniversitesindeki programa denk geldim ve başvurumu yaptım. Zaten yeni açılmış bir programdı. Bu yüzden alandaki ilk öğrencilerden biri olmak da benim için farklı bir deneyimdi.”

Halka ilişkiler ve reklamcılıktan yeni medyaya uzanan yolculuk…

İletişim eğitiminin halkla ilişkiler ve reklamcılıkla başladığını ancak zamanla yeni medyaya yöneldiğini belirten Kınay, bu geçişin arka planında sektörel deneyimlerin etkili olduğunu dile getirdi. Kınay; “İlk başta akademik yönelimden ziyade sektörde dijital pazarlama ve sosyal medya alanında çalıştığım için bu alana kaydığımı fark ettim. Yaklaşık beş altı yıllık sektör deneyimim vardı. Bu deneyimi akademiye taşımak anlamlıydı. Geçişim de bu şekilde şekillendi.” dedi.

“Beni en çok zorlayan şey en çok istediğim şeydi”

Doktora tezinin konusunu pandemi dönemindeki kişisel gözlemlerle şekillendirdiğini söyleyen Kınay, konunun çıkış noktasını anlattı. Kınay; “Tezim pandemi döneminde hepimizin yaşadığı tüketim alışkanlıkları üzerindeydi. Dijital pazarlamanın bu alışkanlıkları nasıl yönlendirdiğini ve tüketiciler üzerindeki etkilerini araştırdım. Pandemi sürecinde aktif olarak sektörde çalıştığım için gözlemlerimden yola çıkabildim. Tez konum biraz da kendi kişisel deneyimlerimden şekillendi. Tezime başladığımda hala sektörde çalışıyordum. Tezin ortalarında akademiye geçiş yaptım. Akademi hep hayalini kurduğum bir yerdi ama adapte olmam biraz zaman aldı. Sektör dinamikleriyle akademik hayat çok farklı. O yüzden beni en çok zorlayan şey, aslında en çok istediğim şeydi.” ifadelerini kullandı.

“Doktora uzun ve zor bir süreç”

Genç iletişimcilere doktora sürecine ilişkin de tavsiyelerde bulunan Kınay; “Öncelikle gerçekten isteyip istemediklerine karar versinler. Doktora uzun ve zor bir süreç. İnsan gerçekten gecesiyle gündüzüyle bu işe odaklanmak zorunda kalıyor. Bu yüzden tam olarak emin olmadan girilmemeli. Ayrıca tez konularını seçerken de gerçekten ilgilerini çeken, heyecan duydukları konuları tercih etsinler. Kendi katkılarını sunabilecekleri alanlarda çalışmaları onları başarıya götürür.” şeklinde konuştu.

“Değişen sosyal medya dinamikleri ve tüketici davranışlarını incelemeye devam edeceğim”

Gelecekteki akademik planlarını da paylaşan Kınay, sosyal medya ve dijital pazarlama alanında derinleşmek istediğini belirtti. Kınay; “Sektör deneyimlerimle şekillenen sosyal medya ve dijital pazarlama alanında ilerlemeyi planlıyorum. Okul içinde vereceğim dersler de bu alanda olacak. Akademik çalışmalarımda değişen sosyal medya dinamikleri ve tüketici davranışlarını incelemeye devam etmeyi düşünüyorum.” dedi.