Çalışanlara güven aşısı şart! Tarhan Ekonomist Dergisine değerlendirdi...
Yaşanan darbe girişimi halkı olumsuz bir ruh haline soktu. Özellikle çalışanların verimliliğinde düşüş gözleniyor. Bunu atlatmakta en büyük görev tepe yöneticilere düşüyor. Uzmanlar, “Yöneticiler çalışanlarına aidiyet duygusu aşılamak ve kendilerini güvende hissetmelerini sağlamak. Bir süre evden çalışma mikanı sunulabilir. Stres ve kaygı koçluğu ile psikolojik destek verilebilir” diyor.
Ülke olarak çok zor bir dönemden geçiyoruz. Şiddetin yakınımıza gelmesi ve yaşam alanlarımızın içine girmiş olması insanların korkmasına ve kaygılanmasına neden oluyor. Geleceği ön görememek, gelecek kaygısını en yüksek noktalara taşımış durumda. Bu kaygıyı derinden içselleştirmiş kişiler depresyon ve panik atak nöbetleri yaşıyor. Kaygı bozukluğu da epey yaygın. Birçok insan açıkça ‘korkuyorum’ diyor.
Uzmanlar, korkunun insanların beynini dondurduğunu ve psikolojik telaşı, kaygıyı artırdığını söylüyor. Deyim yerindeyse, donma haliyle verimsiz bir telaş hali arasında salınımdayız diyebiliriz. İnsanlar, doğal olarak kendilerinin, çocuklarının ve yakınlarının can güvenliğinden ve geleceğinden endişe ediyor. Bu kaygıyla sabahlara kadar uyuyamayanlar da var, işine gücüne dört elle satılanlar da...
İnsanlar bir an önce işlerine güçlerine dönmeyi ve hayatın normalleşmesini istiyor. Bunun doğru bir adım olduğu görüşünde olan uzmanlar, “Bu sağlıklı bir şey. Çünkü işin devam etmesi ve gün içinde de olsa bir amacı olması, insanın dayanıklılığını artırır. Herkes bir an önce eski akışın geri gelmesini istiyor. Türkiye her zaman dinamik bir ülke oldu. Bugünler atlatıldığında da iş hayatı kendisini hızla toparlayacak” değerlendirmesinde bulunuyor.
Güven Aşısı Şart
İşte bu ortamda kurumlarda en büyük görev tepe yöneticilerine düşüyor. Uzmanlar, tepe yöneticilerin çalışanlarına aidiyet duygusu aşılaması ve kendilerini güvende hissetmelerini sağlaması gerektiğini söylüyor.
Üsküdar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan, çalışanların olağanüstü durumu üst ve alt yönetimle şeffaf bir şekilde konuşabilmesi gerektiğini dile getiriyor. Tarhan’a göre, yönetim, “Konu budur, duruşumuz ve fikrimiz şu şekildedir” deyip açık ve şeffaf iletişimi tercih etmeli. Krizin ancak bu şekilde hızlı bir şekilde aşılabileceğini söyleyen Tarhan, “Şirket yönetimi çalışanına güven duygusu vermeli. Yönetim güven oluşturursa iş verimi ve çalışan motivasyonu da olumlu etkilenir” diyor.
Özlem Bay Yılmaz/31.07.2016
EKONOMİST
- En son haberler
- Enerji verimliliği bir tercih değil zorunluluk!24 Aralık 2025
- Çocuklukta görülen şiddet beyni ve davranışı değiştiriyor!24 Aralık 2025
- Medya bazen bir ‘vicdan tokmağı’ olmalı24 Aralık 2025
- Diş kaybı yalnızca estetik bir sorun değil!24 Aralık 2025
- Finansal Uyuşmazlıklara “Helalleşme (Uzlaştırma) Endeksi” Önerisi!24 Aralık 2025
- Doğru içerik ve stratejiyle dijital ayak izi avantaja çevrilebilir24 Aralık 2025
- Travmatik bellek hayatı sabote ediyor!23 Aralık 2025
- Beyin ‘İyi Düşün, İyi Hisset, İyi Ol’ diyor!23 Aralık 2025
- Teknoloji kullanıp ona teslim olmamak mümkün!23 Aralık 2025
- Güçlü iletişimin plasebo etkisi var!23 Aralık 2025
