İntörn doktorlara sağlık sistemine hazırlık eğitimi verildi

Abone ol

google news logo
Giriş02 Temmuz 2025

Üsküdar Üniversitesi Tıp Fakültesi tarafından İntörn Doktor Oryantasyon programı gerçekleştirildi. Program kapsamında sağlık sisteminin yapısı ve sağlık mesleklerinin birbiriyle ilişkisi anlatıldı. Ayrıca klinik dönemde aktif katılımın önemi ve hastane ortamında karşılaşılabilecek zorluklar hakkında bilgiler verildi. Öğrencilere, sağlık sistemindeki işleyişe dair farkındalık kazandırılarak, yeni döneme hazırlıklı olmaları için tavsiyelerde bulunuldu. 

Üsküdar Üniversitesi NP Sağlık Yerleşkesi İbni Sina Oditoryumunda düzenlenen programa Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hikmet Koçak, Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Haydar Sur, Tıp Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Aptullah Haholu ile Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Ayhan Özşahin ile öğrenciler katıldı. 

Prof. Dr. Hikmet Koçak’tan intörn doktorlara mesleki rehberlik

İntörn Doktor Oryantasyon Programı kapsamında Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hikmet Koçak, intörn doktorlara yönelik bilgilendirici sunum gerçekleştirdi. Prof. Dr. Koçak, hekimlik mesleğinin sorumluluklarına ve sahada karşılaşılabilecek durumlara dikkat çekerek, genç doktor adaylarına meslek hayatlarında rehberlik edecek önemli bilgiler aktardı.

Prof. Dr. Haydar Sur: “55 sağlık mesleğiyle aynı sistemin bir parçası oluyorsunuz”

Program kapsamında ‘Hastane Hizmetlerinin Sunumu’ başlığında konuşan Üsküdar Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Haydar Sur, sağlık sistemiyle ilgili önemli bilgiler paylaştı. Sağlık sisteminin yalnızca hastanelerden ibaret olmadığını vurgulayan Sur; “Türkiye'de 56 sağlık mesleği var ve siz diğer 55 sağlık mesleğiyle birlikte aynı sistemin bir parçası oluyorsunuz.” dedi. Dünya Sağlık Örgütü’nün sağlık sistemini, birincil amacı sağlığın geliştirilmesi olan tüm kuruluşlar, kişiler ve faaliyetler bütünü olarak tanımladığını belirten Sur, aile sağlığı merkezlerinin ve laboratuvarların da bu sistemin parçaları olduğunu ifade etti. Öğrencilere, sistemin nasıl işlediğini anlamaları gerektiğini söyleyen Sur, sağlık hizmetlerinin hem kamu hem de özel sektör tarafından sunulduğuna dikkat çekerek her iki yapıyı da tanımanın önemine değindi.

Prof. Dr. Aptulla Haholu, intörnlük sürecinin eğitimdeki yerini vurguladı

Program kapsamında konuşan Üsküdar Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Aptulla Haholu, “İntörnlük Dönemi Eğitim ve Çalışma Esasları (İntörn Doktor Yönergesi)” başlıklı sunumunda, öğrencilerin klinik uygulama dönemine dair hak ve sorumluluklarını anlattı. İntörnlük sürecinin tıp eğitimindeki yerini ve önemini vurgulayan Prof. Dr. Haholu, bu dönemin, hekimliğe geçişte kritik bir basamak olduğunu ifade etti.

Dr. Öğr. Üyesi Ayhan Özşahin, sahada aktif olmanın önemine dikkat çekti

Program kapsamında “İntörn Programı Hakkında Bilgilendirme ve İntörn Karne Sunumu” yapan Üsküdar Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Ayhan Özşahin, tıp eğitim sürecini pasif ve aktif olmak üzere ikiye ayırarak, intörn dönemin ciddiyetine dikkat çekti. Altıncı yılın, öğrencilerin bireysel sorumluluk üstlenmeye başladığı en kritik dönem olduğunu belirten Özşahin, bu süreçte sahada aktif olmanın ve sağlık çalışanlarıyla etkili iletişim kurmanın önemini vurguladı. 

Düzenlenen program öğrencilerin sorularının yanıtlanmasını ardından toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.