Prof. Dr. Tarhan: “21.yüzyıl becerilerinde önemli olan takım çalışmasıdır”
İstanbul-Pendik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün düzenlediği Vizyoner Öğretmen Akademisi Söyleşileri’nin konuğu olan Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü, Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “Eğitimde Yeni Doğrular ve 21.Yüzyıl Becerileri” başlığı altında konuştu. Aynı hedefleri paylaşmanın önemine vurgu yapan Prof. Dr. Tarhan; “Gençlere sadece kendin için yaşa, yap ve hisset dememek gerekiyor. Gençlerin yüksek ideallerle iyiliksever ve paylaşımcı bireyler olması gerek. 21. yüzyıl becerilerinde önemli olan takım çalışmasıdır.” dedi.

Takım çalışmasında farklı insanların benzer amaç için ortak hareket ettiğini ifade eden Prof. Dr. Tarhan; “Herkes kendisi olmalı, çoğulcu ve özgür olmalıdır. Liderlik amaç birliği oluşturur. Liderlik parmak sallamak değildir, takımın içinde ilerlemektir. Mesela harp okullarında bilimsel liderlik öğretiliyor. Biz hala eğitim sisteminde gerçek takım liderliğini veremedik. Bu şekilde çağı yakalamak çok zor. Ortak duygu ve düşünceleri paylaşmamız gerekiyor. Aynı hedefleri paylaşmak kadar güzel bir şey yoktur. Gençlere sadece kendin için yaşa, yap ve hisset dememek gerekiyor. Gençlerin yüksek ideallerle iyiliksever ve paylaşımcı bireyler olması gerek. 21. yüzyıl becerilerinde önemli olan takım çalışmasıdır.” şeklinde konuştu.
“Tüm duyuların kullanıldığı öğrenme şekli daha öğretici ve akılda kalıcıdır”
Yeni nesil bireylerin aktif öğrenme modeline göre yetişmesi gerektiğini belirten Tarhan; “Tüm duyuları kullanarak öğrenme şekli her zaman daha öğreticidir ve daha fazla akılda kalır. Aktif öğrenme modelini, sistemimize rol model olarak almamız gerekiyor. Deneyimleyerek öğrenmek en aktif öğrenme biçimidir. Deneyimleyerek öğrenme demek, sosyal becerilerin artması demektir. Çocuk psikiyatriste gelen hastalara bakıyoruz, bilgisayar ve televizyon gibi araçlarla ilgilenerek öğrenilmiş bir otizm gözlemleniyor. Sosyal becerilerden mahrum kalmış birçok çocuk birey görüyoruz. Çocukların teknolojiden biraz uzaklaşıp, sosyal yetişmesi lazım. Pandemi süreciyle de bu durumların arttığı gözlemlenmiştir. Çocukların tek ilgi alanı teknolojik araçlar olmamalı.” diye konuştu.
“Yenilikçi ve gelişime açık olmak gerekiyor”
Eleştirici bakış açısına sahip bireylerin yeni deneyimlere açık olduğunu söyleyen Tarhan; “21.yüzyılın en önemli becerilerden biri yenilikçi ve deneyimlere açık olmaktır. Bu, yaşlılık için de bir ihtiyaçtır. Deneyimlemek, öğrenmek, yeniliğe ayak uydurmak her bir birey için şarttır. Şu an pandemiden dolayı sanal gerçeklik zorunlu oldu. Bu da bir yeniliğe ayak uydurma çabasıdır. Ama bireyler birbirinden kopmamalı. Tartışmak, birbirini eleştirmek, istişare yapmak önemlidir. Benmerkezci bir dünyada ve çağda yaşıyoruz. Ego savaşına girmeden, gelişimlere açık olan bireyler olmak gerekiyor. Öğrenen örgüt bu çağın en önemli becerilerindendir. Tüm alanlarda öğrenen örgütler görebiliyoruz. Yenilikçi ve gelişime açık olmak gerekiyor. Bilmiyorsak, öğrenmeye ve yeniliklere adımlar atacağız.” ifadelerinde bulundu.
Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)
- En son haberler
- Yoğun stres intihar riskini artırıyor!15 Eylül 2025
- Okullar açıldı, virüs alarmı çaldı!15 Eylül 2025
- Beyin, umudunu kaybetmeyene yardım ediyor!15 Eylül 2025
- Kayısı çekirdeği hem şifa hem zehir olabilir!13 Eylül 2025
- Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri Programı ilk yılında büyük ilgi gördü12 Eylül 2025
- Aşırı ödev ve yüksek beklentiler, çocukta kaygı yaratabilir!12 Eylül 2025
- Üsküdar Üniversitesi’nden akademide bir ilk!12 Eylül 2025
- İnsan ve yapay zekanın ortak geleceği “Hibrit meslekler” olacak!11 Eylül 2025
- Teknoloji kullanımı, genç yaşta boyun fıtığı riskini artırıyor!10 Eylül 2025
- Çocuğa gösterilen aşırı özen, okula uyumu zorlaştırıyor!10 Eylül 2025