Tarih öğrencileri akademik ve bilimsel sunum pratiği ile mezun oluyor

Abone ol

google news logo
Giriş26 Haziran 2025
Güncelleme27 Haziran 2025

Üsküdar Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Tarih Bölümü 2024–2025 akademik yılı bahar döneminde mezuniyet proje sunumlarını başarıyla gerçekleştirdi. İlk mezunlarını 2022 yılında veren Tarih Bölümü, her yıl olduğu gibi bu yıl da 4’üncü sınıf öğrencilerinin mezuniyet projelerini bölüm genelinde düzenlenen bir sunum programı çerçevesinde tanıttı. Geleneksel hale gelen etkinlikte öğrenciler hem akademik hem de bilimsel sunum pratiği kazanma imkânı buldu. Proje sunumlarında aynı zamanda Tarih Araştırma Projesi ve Yönetimi dersine de dikkat çekildi.

Mezuniyet projelerine danışmanlık yapan akademisyenler arasında Tarih Bölüm Başkanı Doç. Dr. Hadiye Yılmaz Odabaşı, Dr. Öğr. Üyesi Uygar Aydemir, Dr. Öğr. Üyesi Özgün Deniz Yoldaşlar, Arş. Gör. Dr. Buğra Can Bayçifci ve Arş. Gör. Salih Bilgin yer aldı.

Danışman akademisyenlerin rehberliğinde yürütülen mezuniyet projelerinde erken-modern Osmanlı-Avrupa ilişkileri, askerî devrim tartışmaları, kentsel dönüşüm, modernleşme ve toplumsal cinsiyet gibi temalar öne çıktı.

Osmanlı siyasi ve sosyal tarihinden güncel tarih yazımı tartışmalarına kadar geniş bir yelpazede hazırlanan çalışmalar, kaynak kullanımı, analiz gücü ve özgün yaklaşımlarıyla dikkat çekti. Sunumlar sonrasında öğretim üyeleri ve dinleyici öğrenciler projelere ilişkin yapıcı değerlendirme ve önerilerde bulundu.

Tarih Araştırma Projesi ve Yönetimi dersine de dikkat çekildi

Önceki yıllardan farklı olarak bu yıl üçüncü sınıf öğrencilerine yönelik Tarih Araştırma Projesi ve Yönetimi dersi kapsamında hazırlanan proje önerileri de sunuldu. TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programına başvuru hedefiyle özel olarak tasarlanan ders yalnızca Tarih Bölümü için değil, Üsküdar Üniversitesi genelinde bu amaca yönelik açılan ilk ders olma özelliği taşıyor. 

Öğrenciler bu ders sayesinde araştırma sorusu geliştirme, akademik yazım, kaynak taraması ve proje planlaması gibi beceriler kazanarak, kendi araştırma projelerini TÜBİTAK başvuru formatına uygun şekilde hazırlama fırsatı buldu. 2025 yılının güz döneminde açılması planlanan çağrıya başvuruda bulunacak olan öğrenciler projelerini şimdiden olgunlaştırmış olmanın avantajını da yaşadı.

Üsküdar Üniversitesinin proje odaklı vizyonuna uygun bir şekilde gerçekleşen sunum etkinlikleri öğrencilerin araştırma, analiz ve iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir akademik platform olma işlevini sürdürmektedir.