DEHB tedavisinde hekim-aile-öğretmen iş birliği şart!
DEHB belirtilerinin okul başarısını olumsuz etkilediğini belirten uzmanlar, dikkat eksikliğinin dersi dinleme, ödev yapma ve görev tamamlama süreçlerini zorlaştırdığını söylüyor.
DEHB’li öğrencilerin daha verimli öğrenebilmeleri için önerilerde bulunan Psikiyatri Uzmanı Dr. Öğr. Üyesi Murat Yusuf Hüseyin, “Sınavlarda soruların daha kısa olması ya da alt bölümlere ayrılmış olması, sınav süresinin kısa tutulması, uzun sınavlarda gözetmen eşliğinde sınıfa girip çıkmaya izin verilmesi, ödevlerin ilgi çekici hale getirilmesi, karmaşık ödev veya görevlerin parçalara ayrılması ve adım adım ilerlemelerine olanak sağlanması daha az dikkat hatası yapmalarına vesile olabilir.” dedi. Öğretmene yakın oturma düzeni ve net kuralların öğretilmesinin dikkat kontrolünü kolaylaştırabildiğini aktaran Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin, DEHB tedavisinde hekim, aile ve öğretmenin birlikte hareket etmesinin büyük önem taşıdığını vurguladı.
Üsküdar Üniversitesi NP Etiler Tıp Merkezi Psikiyatri Uzmanı Dr. Öğr. Üyesi Murat Yusuf Hüseyin, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) tanısı konmuş öğrencilerin eğitim sürecinde yaşadığı zorluklar, etkili öğrenme yöntemleri ve tedavi süreçleri hakkında bilgi verdi.
Dikkat eksikliği, dersi dinleme ve görev tamamlama güçlüğüyle ilişkili!
DEHB belirtilerinin okul başarısı üzerinde olumsuz etki gösterdiğinin bilindiğini hatırlatan Dr. Öğr. Üyesi Murat Yusuf Hüseyin, “Dikkat eksikliği, dersi dinlemekte güçlük, ders sırasında dalıp gitme, verilen ödevlerde dağılma ve görevleri tamamlamakta güçlük ile ilişkilidir.” dedi.
DEHB’li öğrencilerin öğrenim yönteminin nasıl olması gerektiğine değinen Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin, “Sınavlarda soruların daha kısa olması ya da alt bölümlere ayrılmış olması, sınav süresinin kısa tutulması, uzun sınavlarda gözetmen eşliğinde sınıfa girip çıkmaya izin verilmesi gibi uygulamalar DEHB’li öğrencilerin dikkatlerini sürdürebilmelerine olanak sağlayabilir, daha az dikkat hatası yapmalarına vesile olabilir.” şeklinde konuştu.
Ödevler ilgi çekici hale getirilmeli, karmaşık ödev veya görevler parçalara ayrılmalı!
DEHB tanısı konmuş çocuklar için eğitimde özel ihtiyaçlar ve yaklaşımlar olduğunu kaydeden Dr. Öğr. Üyesi Murat Yusuf Hüseyin, “DEHB 'li öğrencilerin öğretmene yakın yerlerde oturması gerekir. Bu şekilde dikkatlerini öğretmenin anlattıklarına daha kolay yönlendirebilirler.” dedi.
Uymaları gereken kuralların DEHB’li öğrencilere net bir şekilde öğretilmesi gerektiğini vurgulayan Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin, “İstenen biçimde davranmanın ve davranmamanın doğuracağı sonuçların neler olacağı belirlenip öğrenci tarafından bilinmesi sağlanmalı. Yapacakları ödevler olabildiğince ilgi çekici hale getirilmeli, karmaşık ödev veya görevler parçalara ayrılmalı ve adım adım ilerlemeleri sağlanmalı.” açıklamasını yaptı.
DEHB tedavisinde hekim-aile-öğretmen ekip olmalı!
DEHB’li öğrencilerin ders sırasında yerinde oturmakta zorlandığını kaydeden Dr. Öğr. Üyesi Murat Yusuf Hüseyin, “Ders anlatılırken kalkıp dolaşabilir. Oturmayı sürdürse dahi kıpır kıpırdır, oturduğu yerde bacağını sallar veya bir başka arkadaşı ile uğraşabilir.” dedi.
Bu davranışları yönetmenin öncelikle psikiyatrik takip ve tedavi ile mümkün olduğunu dile getiren Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin, şunları söyledi:
“DEHB ile ilgili kişiye ve aileye psikoeğitim verilmeli, yaşanan zorlukların DEHB ile ilgili olduğu anlatılmalı. Psikiyatrist ile aile ve öğretmen arasındaki iş birliği tedavi için önem taşır. Etkin müdahale ve tedavi stratejileri için hekim-aile-öğretmen iletişim içerisinde olmalı. Özetle, DEHB tedavisi ekip çalışmasıdır. DEHB’li kişinin ne tür zorluklar yaşadığının ailesi ve öğretmeni tarafından fark edilmesi, kişinin anlaşılmış hissetmesini ve tedaviye motivasyonunun artmasını sağlar.”
İlaç tedavisi sonuçları yüz güldürücü…
İlaç tedavisinin, DEHB tanısı konmuş öğrencilerin sınıf içindeki performansını nasıl etkileyebileceği hakkında bilgi veren Dr. Öğr. Üyesi Murat Yusuf Hüseyin, “DEHB’de ilaç tedavisi sonuçları oldukça yüz güldürücüdür. DEHB’de ilaç tedavisi ile kişinin potansiyelini ortaya koyması mümkün olur. Kişinin akademik performansında, sınıf içi ve arkadaşlık ilişkilerindeki uyumunda düzelme gözlenir. Bu noktada öğretmen ve velilerin empatik ve kapsayıcı rolü süreci olumlu etkiler.” diyerek sözlerini tamamladı.
- En son haberler
- DEHB tedavisinde hekim-aile-öğretmen iş birliği şart!13 Ekim 2025
- Pozitif Psikoterapi Uygulayıcı Eğitimi, Üsküdar’da başladı13 Ekim 2025
- Geleceğin liderleri ‘Gölgeden Işığa Projesi’yle öne çıkıyor13 Ekim 2025
- Uzun süren ses kısıklığına dikkat!13 Ekim 2025
- B ve C Hepatiti kronikleşebiliyor!13 Ekim 2025
- Prof. Dr. Sevil Atasoy: "Bağımlılık tedavi edilebilir, kronik bir beyin hastalığıdır!"13 Ekim 2025
- Kentsel dönüşümde görünmeyen tehlike yıkım tozları!10 Ekim 2025
- Ümraniye ile YAŞAMKOR projesi paydaşlık toplantısı yapıldı10 Ekim 2025
- Krizleri dayanıklılık eğitimi gibi kullanmak gerekir10 Ekim 2025
- Üsküdarlı Bilim İnsanlarının başarısı uluslararası dergide yayımlandı10 Ekim 2025