Prof. Dr. Tarhan: “Çocuklarımıza ahlaki başarıyı da öğretmeliyiz”
Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, Alfa Psikoloji Zirvesine konuşmacı olarak katıldı. Tarhan, “21. Yüzyıl Aile Değerleri ve Ailede Yeni Doğrular” başlığı altında mesleğinin profesyonelleriyle buluştu. Tarhan; “Birey ve ailede yaşam felsefesi çok önemli. Bizim eğitim sistemimizde anne ve babalar akademik başarı odaklı. Çocuklarımıza yaşam felsefesi olarak ahlaki başarıyı da öğretmeliyiz.” Dedi.

“İnsanın hayatı da zincir gibidir, en zayıf nokta neredeyse oradan kırılır”
Krizlerin bir zincir gibi olduğunu, en zayıf halkadan kırılma yaşandığını belirten Tarhan; “Biz bu dönemde Covid-19 salgınıyla karşılaştık. Daha az ekonomik refah, daha fazla yoksulluk, daha az psikolojik refah, daha fazla gelir eşitsizliği, daha az sosyal ilişkiler, daha fazla ölüm korkusu gibi sorunlar ortaya çıktı. Peki, post pandemik dönemde bizi ne bekliyor? Mesela İngiltere’de Yalnızlık Bakanlığı kurulmuş, Kalkınma Bakanı Yalnızlık Bakanlığı’na atanmış. Krizin bir kuralı vardır, kriz bir zincir gibidir. Zincirin en güçlü yeri en zayıf halkasıdır. Zincir gerildiği zaman oradan kırılmalar yaşanır. İnsanın hayatı da zincir gibidir. Kriz anında, gerilim sırasında en zayıf nokta neredeyse oradan kırılır. Ekonomi zayıfsa oradan kırılır, sosyal hayat zayıfsa oradan kırılır. İşte kırılmalar buralardan çıkacak. Post pandemik dönemde bu beklenen bir durum.” İfadelerini kullandı.
“Çocuklarımıza yaşam felsefesi olarak ahlaki başarıyı da öğretmeliyiz”
İlginin yoğun olduğu programda birey ve ailede yaşam felsefesinin önemine dikkat çeken Tarhan; “Birey ve ailede yaşam felsefesi çok önemli. Biz insan yetiştirirken nelere dikkat etmeliyiz? Buna önem vermeliyiz. Bizim eğitim sistemimizde anne ve babalar akademik başarı odaklı. Ebeveynler benim çocuğum zeki olsun, çalışkan olsun yeter diyor. Şimdi çocuk zeki oluyor, mezun olduktan sonra hırslı, doyumsuz oluyor ya da çeşitli ahlaki kriterleri olmuyor. Gidiyor korsanlık yapıyor hapse giriyor. Bu nedir? Zeki, çalışkan ama hayat başarısı iyi değil. Hem zeki hem de hayat başarısının iyi olabilmesi için akademik başarı artı ahlaki başarı, yani hayat başarısı olması lazım. Çocuklarımıza yaşam felsefesi olarak ahlaki başarıyı da öğretmeliyiz. İyi ve kötü kriterleri öğretmemiz gerekiyor. Bunun için zihnimize pozitif ayar yapmamız lazım.” Dedi.
“Kişi arzu ve dürtülerini yönetemiyorsa, hayatı da yönetemez”
“Bir kimse kendi kendinin lideri değilse, kendi arzu ve dürtülerini yönetemiyorsa o kimse başkalarını da yönetemez. Toplumu ve hayatı da yönetemez. İnsanlar hayatı kontrol edebilmek için güç sahibi olmalıyız diyor. Buna parasal ve ekonomik güçler deniliyor. Hâlbuki hayatı kontrol edebilmek için iç güçler daha önemli. İç kontrol daha önemli.” İfadelerini kaydetti.
- En son haberler
- Dünyanın en saygın başvuru kaynaklarından birinin editörü Üsküdar’dan…05 Aralık 2025
- Paramedikler yoğun iş yükü, şiddet ve yanlış ihbarlarla mücadele ediyor!05 Aralık 2025
- “Entangled Histories” seminer dizisinin ikinci buluşması gerçekleşti04 Aralık 2025
- Entangled Histories seminerinde İrlanda şiiri ve kimliği tartışıldı04 Aralık 2025
- Depresyonda ‘acil çıkış’ mümkün değil ama süreç kontrol altına alınabilir!04 Aralık 2025
- Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Krizler keşfedici umutsuzlukla yeni uyanışlara yol açacak”04 Aralık 2025
- Afetler ve iklim krizi, genç gönüllülüğünü tetikliyor!04 Aralık 2025
- DEHB’in genetik temeli çok güçlü!04 Aralık 2025
- “2. Yeni Medya ve Aile Çalıştayı” Üsküdar’da yapıldı!03 Aralık 2025
- Diş etlerindeki yanma ve ağrı farklı sorunların habercisi olabilir!03 Aralık 2025
