Aile iş birliği ile çocuk merkezli eğitim…
ÇEGOMER (Çocuk Ergen Gelişimi ve Otizm Uygulama ve Araştırma Merkezi) faaliyetleriyle her yaş grubuna özel, kapsamlı ve dinamik bir eğitim modeli sunuluyor.
Özel eğitimde çocuk merkezli yaklaşımla aile iş birliğinin önemli olduğunu vurgulayan Özel Eğitim Öğretmeni Nur Berber, “Çocuğun bireysel ihtiyaçlarına yönelik değerlendirme seansları ve aile görüşmeleriyle hazırlanan programlarda, öncelikli hedef dikkat süresi ve katılımın artırılmasıdır.” dedi. Küçük yaş gruplarında oyun temelli çalışmalarla iletişim ve sosyal becerilerin geliştirilmesinin amaçlandığını dile getiren Berber, daha büyük yaş grupları için ise akademik destek ve okul sürecine uyum sağlayacak çalışmalar yapıldığını aktardı.
Üsküdar Üniversitesi NP Feneryolu Tıp Merkezi Özel Eğitim Öğretmeni Nur Berber, ÇEGOMER (Çocuk Ergen Gelişimi ve Otizm Uygulama ve Araştırma Merkezi) faaliyetleri hakkında bilgi verdi.
Eğitim sürecine başlamadan aile görüşmesi önemli!
Özel eğitimde esas amacın bireylerin günlük yaşam, öz bakım, sosyal ve akademik becerilerini bireysel olarak sürdürebilmeleri olduğunu dile getiren Özel Eğitim Öğretmeni Nur Berber, “Bunun için aile iş birliğine dayalı, çocuk merkezli bir yaklaşımla ilerlenmeli.” dedi.
Berber, normalin ve akranlarının dışında gelişim gösteren bireylerle çalışırken, değerlendirme seansı ve aile görüşmeleri ile ihtiyaç duyulan alanların belirlendiğine ve programın bu doğrultuda hazırlanarak eğitim sürecine başlandığına vurgu yaptı.
“Öncelikli ihtiyaç çocuğun dikkat süresini ve katılımını artırmak”
Küçük yaş grubu için planlanan eğitim modeline değinen Özel Eğitim Öğretmeni Nur Berber, “Göz teması, dikkat ve ortak dikkat, öz bakım, günlük yaşam becerileri, alıcı ve ifade edici dil becerileri, oyuna katılım, oyun kurma, sıra alma ve bekleme, sohbet yürütme ve başlatma, renk, büyük-küçük, kız-erkek, gece-gündüz, sıcak-soğuk, mutlu-üzgün gibi okul öncesi dönemine ait kavramlar ile muhakeme, akıl yürütme, problem çözme, sosyal alanlara uyum sağlama ve akran iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar sürdürülür.” dedi.
Bu süreçte öncelikli ihtiyacın materyalsiz ve iletişime dayalı çalışmalarla çocuğun dikkat süresini ve katılımını artırmak olduğunu aktaran Berber, “Oyun içerisinde taklit, talep etme, farkındalık becerisini kazandırıp daha sonra materyalleri en azla başlayıp çoğaltarak sürece dahil etmek gibi programlar uygulanır.” şeklinde konuştu.
“Okul sürecini destekleyecek ve geliştirecek programlar uygulanıyor”
Daha büyük yaş grupları için planlanan eğitim modelinden de bahseden Özel Eğitim Öğretmeni Nur Berber, sözlerini şöyle tamamladı:
“Okuma yazma ve bu sürece hazırlık, matematik ve diğer akademik beceriler için destek sağlayacak, dikkat, hafıza ve konu bazlı, yazılı ve sözlü fiziksel çalışmalarla okul sürecini destekleyecek ve daha önemlisi geliştirecek programlar uygulanıyor.”
- En son haberler
- Nuriddin Amankul, Prof. Dr. Nazife Güngör’ü ziyaret etti28 Mayıs 2025
- İlk onlar öğreniyor ilk tepkiyi de yine onlar veriyor!28 Mayıs 2025
- TÜSEM 2025 Bahar Toplantısı İstanbul’da Üsküdar ev sahipliğinde gerçekleştirildi28 Mayıs 2025
- Ogmentasyon ile implant mümkün!28 Mayıs 2025
- Tarhan: “Bu çağın Zümrüdüanka kuşu yapay zekadır”28 Mayıs 2025
- Tarhan: “Olumsuzluklar, büyümenin bir parçasıdır!”28 Mayıs 2025
- Büyük bir anlamın parçası olmak, psikolojik sağlamlığı güçlendiriyor!28 Mayıs 2025
- Regl dönemi özel bakım ve hijyen gerektiren bir dönem!27 Mayıs 2025
- Aile iş birliği ile çocuk merkezli eğitim…27 Mayıs 2025
- Üsküdar Üniversitesi ve Georgia State University arasında akademik iş birliği27 Mayıs 2025